Adakah Anda Mempunyai Jangkitan Yis faraj - Bagaimana mengenalinya Jika Anda Lakukan

Adakah Anda Mempunyai Jangkitan Yis faraj - Bagaimana mengenalinya Jika Anda Lakukan

Anda mungkin tahu sama ada anda mempunyai Jangkitan Yis faraj atau tidak. Sebagai seorang wanita ia biasanya sangat jelas apabila anda membangunkan satu. Agak kerap walaupun apabila ia berlaku kepada anda, memori daripada tanda-tanda dan gejala-gejala kadang-kadang mendapat sedikit kabur dan tidak menentu.

Saya akan menyenaraikan tanda-tanda jangkitan yis faraj dan menjelaskan mereka hanya sedikit supaya tanpa syak lagi anda akan dapat mengenal pasti jika anda mempunyai satu atau tidak.

Itching- Bukan hanya gatal yang berlalu, tetapi, gatal berterusan kekal yang boleh memandu anda gila. Ia sudah tentu tidak adalah idea yang baik untuk menggaru kerana ini boleh merengsakan dan menyebarkan jangkitan.
Burning Burning- pembukaan faraj. Menggosok pakaian terhadap kawasan itu benar-benar boleh meningkatkan ini.
Soreness- kesakitan Hanya am dan kesakitan dengan membuang air kecil dan persetubuhan. (jangkitan yis faraj boleh diserahkan kepada pasangan seksual).
Faraj Pelepasan-A cheesy, putih, keju lembut seperti pelepasan.
Bengkak -swelling pembukaan faraj dan sekitarnya.
Pada permulaan jangkitan gejala yang paling mungkin akan menjadi ringan sahaja menjadi lebih teruk jika tidak dirawat. Ya, ini boleh diserahkan kepada pasangan seksual anda dan jika pasangan anda mempunyai tanda-tanda maka mereka patut dijaga juga.

Biasanya jangkitan yis faraj bukan satu perkara yang serius, bagaimanapun, jika jangkitan anda adalah sesuatu yang terus datang kembali daripada ini boleh menjadi agak menjengkelkan.

Ia adalah benar-benar mudah untuk didiagnosis dengan pasti jika anda mempunyai sebarang keraguan. Sebuah perjalanan ke doktor perubatan anda akan mengesahkan apa-apa syak wasangka. Dia hanya akan mengambil mengikis faraj dan melihat di bawah mikroskop.

Anda mempunyai pilihan yang berbeza tentang bagaimana untuk mendekati jangkitan yis faraj anda. Anda boleh mendapatkan preskripsi untuk antibiotik dan merawat jangkitan anda dengan cara itu. Steroid topikal juga boleh ditetapkan untuk sebarang pembengkakan dan keradangan.

Terdapat juga semula jadi di remedi rumah yang akan menghilangkan jangkitan anda dan memastikan ia daripada datang kembali. Sebagai contoh menggosok minyak khas ke faraj dan kawasan yang benar-benar akan membunuh bakteria yang menyebabkan jangkitan yis di sekitarnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar