Holy Basil - Tekanan dan Diabetes

Holy Basil - Tekanan dan Diabetes

Selasih suci, juga dikenali sebagai Tulsi (antara lain) merupakan herba Ayerverdic daripada India. Ia dianggap sebagai herba suci oleh penganut Hindu, dan mempunyai banyak kegunaan dalam perubatan tradisional mereka.

Perubatan Barat tadi mula menyedari beberapa manfaat ubat-ubat herba daripada budaya lain. Walau bagaimanapun, sebelum mereka boleh diserap ke dalam amalan Barat, kajian perlu dilakukan untuk memastikan keselamatan dan keberkesanan.

Terdapat lima kajian yang sama ada telah dilakukan atau sedang dilakukan ke atas selasih suci. Sebagai rawatan jerawat, sebagai antioksidan, mengurangkan tekanan, menyembuhkan / mencegah ulser dan untuk kencing manis.

Walaupun terdapat beberapa bukti untuk ulser dan jerawat, terdapat beberapa bukti ia adalah antioksidan dan boleh membantu dengan diabetes dan tekanan. A rawak, plasebo terkawal kajian tunggal buta telah dilakukan, dan keputusan menunjukkan bahawa gula darah diturunkan oleh penggunaan selasih suci.

Kesan ke atas tekanan dua kali ganda. Satu adalah sebagai satu cara untuk mengurangkan gula dalam darah. Kebanyakan pesakit diabetes tahu bahawa tekanan akan menyebabkan gula darah mereka naik. Ia tidak kepada sesiapa sahaja yang berada di bawah tekanan. Ini adalah sebahagiannya disebabkan oleh "penerbangan atau perjuangan" sindrom. Badan anda sedang bersedia untuk menggunakan sehingga banyak tenaga, dan ia menyediakan sumber-sumbernya.

Satu lagi aspek tekanan melibatkan kelenjar adrenal anda. Ia adalah organ yang penting dalam menangani ini jenis masalah. Tekanan kronik boleh menyebabkan masalah dengan fungsinya. Pengundi di selasih suci seolah-olah membantu kelenjar adrenal kembali kepada fungsi normal, yang boleh melindunginya daripada kerosakan.

Seperti yang kita ketahui lebih lanjut mengenai ubat-ubat herba dari budaya lain, kita akan dapat melihat banyak tumbuhan penting seperti meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar