Kanak-kanak dan Herbs - Adakah ia satu Mix Baik?

Kanak-kanak dan Herbs - Adakah ia satu Mix Baik?

Ubat-ubat herba adalah mudah untuk membeli, dan banyak adalah selamat untuk orang dewasa. Bagaimana pula dengan anak-anak? Bolehkah mereka menggunakan remedi yang sama? Seperti bidang ubat-ubat herba, jawapannya adalah ya dan tidak. Sesetengah herba adalah selamat untuk kanak-kanak dan ada yang yang terbaik yang boleh dipersoalkan dan paling berbahaya. Apa yang penting adalah untuk belajar yang mana.

Catnip:

Ia mendorong kebanyakan kucing liar, tetapi telah digunakan untuk menenangkan kanak-kanak teruja turun temurun. Saya masih ingat diberikan sebagai kanak-kanak. Saya tidak suka rasa, tetapi ia seolah-olah untuk menenangkan saya ke bawah. Persoalannya, adakah ia selamat. Nah, jawapannya adalah tiada siapa yang tahu dengan pasti. Ia tidak dikaji kanak-kanak. Kebanyakan herba menganggap ia selamat dalam jumlah yang kecil untuk kanak-kanak lima dan lebih tua. Jika anak anda mempunyai masalah kesihatan dan / atau mengambil ubat-ubatan, pastikan anda menyemak dengan doktor dan ahli farmasi.

Chamomile:

Kajian menunjukkan bahawa herba ini adalah selamat untuk kanak-kanak, kecuali mereka yang alah kepada ragweed. Ia adalah sedatif ringan, jadi jika anak anda adalah luar biasa mengantuk, anda akan tahu mengapa. Seperti catnip, ia harus digunakan dalam dos yang kecil. Saya tidak berasa selesa mencadangkan ia untuk kanak-kanak di bawah tiga.

Echinacea:

Herba ini adalah selamat untuk kanak-kanak, tetapi ia mempunyai kaveat yang sama untuk mereka seperti yang berlaku untuk orang dewasa. Jangan mengambil lebih daripada dua minggu pada satu masa, dengan sekurang-kurangnya satu minggu antara pusingan mengambilnya. Kajian dicampurkan dengan bagaimana ia berkesan.

Licorice:

Likuoris Real berguna untuk sakit tekak dan batuk. Ia juga boleh melegakan sakit perut dan beberapa masalah usus. Walau bagaimanapun, ia juga meningkatkan tekanan darah. Dos yang besar boleh menyebabkan sakit kepala, keletihan, pengekalan cecair, dan dalam kes-kes yang jarang berlaku serangan jantung. Pastikan anda berbincang menggunakan likuoris dengan doktor anda. Juga, tidak mengelirukan likuoris sebenar dengan beberapa gula-gula yang ada. Melainkan ia berkata likuoris ada di dalamnya, gula-gula itu mungkin dilakukan dengan anise.

Terdapat contoh-contoh herba yang tidak selamat untuk kanak-kanak. Sesetengah orang dewasa boleh mengambil, dan lain-lain yang tidak perlu mengambil. Kebanyakan kanak-kanak kecil harus mengelak daripada St John Wort. Jika ia kelihatan seperti antidepresan diperlukan, bercakap dengan doktor anda dan membuat keputusan bersama-sama apa yang perlu menggunakan. Kanak-kanak tidak perlu diberi Yohimbe, dan tidak ada sebab untuk berbuat demikian pada kadar apa-apa. Tidak ada yang perlu mengambil ephedra, kerana konstituen adrenalina boleh agak berbahaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar