Cara Berhenti Berpeluh ketiak secara semula jadi

Cara Berhenti Berpeluh ketiak secara semula jadi

Berpeluh adalah satu proses semula jadi, badan menggunakan berpeluh untuk membuang toksin dan bahan kimia berbahaya. Walau bagaimanapun peluh berlebihan boleh mengganggu kehidupan normal seseorang dan membawa kepada banyak detik-detik memalukan. Jika anda tertanya-tanya bagaimana untuk berhenti berpeluh ketiak anda perlu tahu bahawa terdapat banyak kaedah yang boleh membantu untuk mengawal atau mengurangkan jumlah peluh yang dihasilkan oleh badan dan juga untuk memperbaiki bau. Berikut adalah senarai yang padat tetapi berguna ubat semula jadi untuk merawat hiperhidrosis.

Salah satu kaedah yang terbaru adalah suntikan Botox. Rawatan itu sendiri adalah sangat berkesan tetapi juga sangat mahal dan berulang-ulang. Ia boleh mengambil masa sehingga sembilan bulan dan banyak sesi untuk rawatan ini untuk mula bekerja dan acara maka rawatan yang sering perlu diulangi. Iontophoresis adalah satu lagi rawatan peluh agak baru, dengan kaedah ini liang peluh dipasangkan dengan denyutan elektrik yang datang dari bateri khas dikendalikan pengawal. Rawatan ini memerlukan banyak sesi juga dan juga boleh menjadi agak mahal. Anda juga boleh menggunakan ubat-ubat yang mengandungi aluminium klorida hexahydrate, tetapi ini serta rawatan peluh berlebihan sebelum boleh membawa kepada perbelanjaan yang besar dan juga boleh menyebabkan kesan sampingan yang berbahaya.

Kaedah rawatan semula jadi adalah lebih kekal, lebih murah dan bebas daripada kesan sampingan yang berbahaya. Ubat semula jadi yang paling popular adalah pelbagai rawatan herba. Antara yang paling sering digunakan adalah burdock dan bijaksana. Burdock mengurangkan peluh dengan meningkatkan perkumuhan melalui limfa, usus dan buah pinggang. Sage datang minyak, berwarna atau beg teh, minyak atau berwarna boleh digunakan secara langsung manakala herba kering boleh diminum sebagai teh. Homeopati adalah satu lagi ubat boleh anda gunakan jika kebimbangan anda ialah bagaimana untuk berhenti berpeluh ketiak. Popular ubat-ubatan homeopati adalah Acidum hydrofluoricum dan silicea.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar