Melawat seorang Pengamal Perubatan India

Melawat seorang Pengamal Perubatan India

Apabila anda melawat pengamal perubatan India, lawatan pertama anda akan berlangsung kira-kira sejam dan pengamal akan bertanya tentang gaya hidup anda, diet, hubungan di tempat kerja dan kehidupan keluarga anda. Beliau akan mengambil nadi anda dengan cara yang dashy, tiga mata pada setiap pergelangan tangan, dan akan memeriksa mata, lidah dan kuku untuk tanda-tanda ketidakseimbangan dan sisa toksik. Pengamal itu juga akan melihat kepada membina dan ciri-ciri anda dan bersenam jenis anda berada.

Jika anda cukup kuat, rawatan anda mungkin bermula dengan rejim detoksifikasi, sejak penghapusan sisa toksik dari badan anda mendasari ubat. Ini dipanggil shoran dan mungkin melibatkan enema, pencahar, julap dan membasuh hidung serta rejim pemakanan dan sauna. Anda juga boleh diberikan magma urut, urutan terapeutik dengan minyak, atau tusukan. Menurut falsafah, badan itu mempunyai 107 mata penting, dianggap sesuai dengan organ-organ atau fungsi.

Merangsang titik-titik ini, sama ada dengan urutan atau jarum, seperti akupunktur, dipercayai untuk membawa kesihatan dan kesejahteraan. Untuk urutan magma pengamal mendalam akan menekan bahagian belakang, leher, kaki, lengan dan tangan untuk membuka sekatan mamas itu. Jika mamas adalah jelas maka anda akan tetap seimbang dan sihat. Produk perubatan disediakan daripada tumbuh-tumbuhan menggunakan kulit kayu, akar, buah-buahan, daun dan kadang-kadang biji.

Mineral, kerang laut, bahan-bahan haiwan dan logam juga digunakan. Masalah kesihatan yang berkaitan dengan kahak yang berlebihan, seperti penyakit selesema dan pengekalan air, sebagai contoh, akan biasanya dirawat dengan cahaya yang hangat, makanan, kering dan dengan berpuasa dan mengelakkan minuman sejuk yang akan meningkatkan kappa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar