Apa yang perlu Bincang Dengan Doktor Bagi Gejala Colitis anda

Apa yang perlu Bincang Dengan Doktor Bagi Gejala Colitis anda

Oleh kerana sifat gejala kolitis, anda mungkin merasa agak tidak selesa, walaupun malu berbincang dengan doktor anda, tetapi ia adalah sesuatu yang perlu dilaksanakan demi kesihatan anda. Doktor anda memerlukan menyedari apa yang anda mengalami untuk membuat diagnosis yang tepat dan menetapkan kursus rawatan. Mengetahui bagaimana untuk membincangkan kolitis anda dengan doktor adalah penting.

Mari kita mendapatkan sesuatu yang lurus sekarang. Tanda-tanda sakit di kawasan perut, darah, cirit-birit dan keletihan telah muncul atas sebab-sebab dan tidak mungkin beransur-ansur hilang dalam jangka pendek tanpa bantuan perubatan. Jika tanda-tanda yang tidak mengambil berat untuk mereka boleh, dalam keadaan tertentu, berkembang menjadi keadaan yang serius di mana kemasukan ke hospital adalah diperlukan. Oleh itu, adalah penting bahawa temujanji dengan doktor anda akan dibuat secepat mungkin untuk mendapatkan diagnosis dan kemudian bermula serta-merta pada kursus ubat.

Ia benar-benar adalah penting untuk mengingati dan mendedahkan segala-galanya yang telah berlaku kepada anda apabila dengan doktor anda. Ia adalah bijak untuk menahan maklumat atas dasar bahawa anda akan berasa malu bercakap mengenainya. Anda perlu memberi jaminan bahawa kerahsiaan pesakit-doktor akan memastikan bahawa doktor anda tidak akan membincangkan kes anda dengan orang lain, kecuali dengan kebenaran anda. Jangan bimbang atau malu kerana apa sahaja yang anda berbincang dengan mereka, mereka akan telah mendengarnya sebelum ini dari pesakit lain dengan kolitis.

Sebaik sahaja anda telah menasihatkan mereka tanda-tanda anda doktor mungkin akan ingin menjalankan pemeriksaan fizikal. Ini adalah perlu untuk mendapatkan maklumat sebanyak mungkin untuk mendiagnosis kemudian merawat. Anda harus memberi nasihat tentang pelbagai gejala yang anda alami, kekuatan, kekerapan mereka dan apa-apa lagi tentang kesihatan anda yang telah berubah sejak gejala kolitis bermula. Ini adalah satu langkah yang penting dalam penilaian sejauh mana radang usus besar yang bertanggungjawab terhadap gejala. Hanya dengan kolonoskopi akan setakat yang tepat keradangan diketahui tetapi sehingga itu anda akan memakai ubat untuk mencuba dan mula proses membawa tanda-tanda di bawah kawalan.

Ia adalah penting untuk memastikan bahawa anda benar-benar memahami apa diagnosis kolitis bermakna, apa kesan yang akan terjadi dengan kehidupan harian anda dan apa sahaja ubat kemudian ditawarkan untuk merawat gejala-gejala. Bertanya tentang setiap mereka ubat-ubatan dan kesan sampingan dan jika terdapat mana-mana ubat-ubatan alternatif. Apabila disahkan menghidap kolitis, faktor-faktor seperti pemakanan dan gaya hidup yang mesti diperiksa dan mungkin diubah bukan sahaja semasa tempoh gejala tetapi juga apabila kesihatan yang baik sedang dinikmati.

Ia adalah masa yang cemas apabila gejala kolitis muncul dan semasa anda mungkin merasa malu bercakap mengenainya, doktor akan lihat dan mendengar semua sebelum dan akan memerlukan terperinci sebanyak daripada anda untuk memberi diagnosis yang betul dan mula ubat. Bahkan sebelum pergi ke doktor, ia memberi manfaat untuk mempunyai beberapa pengetahuan tentang apa yang berlaku kepada anda dan salah satu sumber terbaik dari ini adalah untuk belajar tentang kolitis daripada seseorang yang telah mengalami apa yang anda kini berkekalan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar